Garage Haestincks bvba

SUBARU XV

  • vanaf

    € 23.395*

    Adviesprijs

  • vanaf

    6,9 l/100 km**

    Gecombineerd

VEILIGHEID

Bij Subaru geloven we in ALL-AROUND VEILIGHEID en een belangrijk onderdeel daarvan is Pre-Collision Safety, waarbij alles in het werk wordt gesteld om te voorkomen dat er een ongeval gebeurt. Daarom hebben we EyeSight* ontwikkeld, Subaru’s baanbrekende Driving Support-systeem. Net als een tweede paar ogen op de weg vóór de auto maakt EyeSight gebruik van twee stereocamera’s die driedimensionale kleurenbeelden vastleggen met een buitengewone beeldherkenning, bijna net zo goed als het menselijk oog.

 
  • Subaru Global Platform (SGP)

    Het Subaru Global Platform (SGP) is het onderliggende platform dat als basis zal dienen voor de nieuwe generatie Subaru voertuigen. Door veiligheid en prestaties in alle opzichten te verbeteren, gaat het platform verder dan gewoon het leveren van betere prestaties. Het geeft een rijgedrag dat u enkel in een Subaru kunt vinden. Het is de toekomst van Subaru, en biedt nóg meer plezier en gemoedsrust aan alle bestuurders en passagiers.

  • Het Subaru Global Platform (SGP)
 
  • EyeSight Driver Assist Technology

    EyeSight* is nieuw voor de Subaru XV. Het is een systeem dat de bestuurder helpt ongelukken te voorkomen. Twee naast de binnenspiegel gemonteerde stereocamera’s kijken met de bestuurder mee en grijpen in zodra er gevaar dreigt. Eerst door te waarschuwen, daarna door te remmen. 94% van de Subaru-rijders die met EyeSight rijdt, voelt zich aanzienlijk veiliger en auto’s met EyeSight zijn in 80% van de gevallen minder betrokken bij kop-staartbotsingen.

    * EyeSight is een hulpsysteem dat mogelijk niet onder alle omstandigheden optimaal werkt. De bestuurder is zelf altijd verantwoordelijk voor veilig en oplettend rijgedrag en naleving van de verkeersregels. De effectiviteit van het systeem is afhankelijk van vele factoren, waaronder de onderhoudsconditie van de auto, het weer en de wegomstandigheden. Raadpleeg de handleiding voor alle details over de werking van het systeem en de beperkingen van EyeSight inclusief de functies in deze brochure.

  • Subaru EyeSight
 
  • Advanced Safety Pack

    Voor een beter zicht en overzicht bestaat het Advanced Safety Pack uit twee nieuwe, innovatieve systemen:

    De achteruitrijomgevingsradar - Sensoren rondom het voertuig waarschuwen u voor voertuigen in uw dode hoek zodat u veilig van rijstrook kan veranderen. Ook waarschuwt het u voor potentiële aanrijdingen wanneer u achteruit rijdt in een straat met kruisend verkeer.

    Glootlichtassistent - High Beam Assist verhoogt de zichtbaarheid en de veiligheid ‘s nachts door automatisch de grootlichten in en uit te schakelen afhankelijk van de rij-omstandigheden.

  • Subaru XV Advanced Safety Pack
 
  • Zicht

    Met de kijkhoek van bestuurders in het achterhoofd werden ontwerpverbeteringen doorgevoerd met als doel een betere zichtbaarheid te bieden zowel naar voor als naar achter.

  • Subaru XV Zicht
 
  • Vehicle Dynamics Control System & Active Torque Vectoring

    Wanneer het voertuig de stabiliteitslimieten nadert, worden de AWD-koppelverdeling, het motorvermogen en de remmen op elk wiel aangepast om het voertuig op koers te houden. En met Active Torque Vectoring worden remmen ingeschakeld en wordt minder koppel naar de binnenwielen gestuurd en meer naar de buitenste voor een preciezere sturing zodat u indien nodig scherpe bochten kunt maken.

  • Subaru XV Vehicle Dynamics Control System & Active Torque Vectoring
 
  • Adaptative cruise control

    EyeSight handhaaft niet alleen de door de bestuurder ingestelde snelheid, zoals een conventionele cruise control dat doet. Als het systeem een voorligger signaleert, regelt de Adaptive Cruise Control de snelheid zodat een van tevoren ingestelde afstand tot de voorligger bewaard blijft. Het regelt de motor, de transmissie en het remsysteem om uw snelheid af te stemmen op de snelheid van het overige verkeer over een breed snelheidsbereik van ongeveer 0 tot 180 km/h. De Adaptive Cruise Control is ontworpen voor gebruik op snelwegen en vergelijkbare wegen en detecteert een voorligger en zijn remlichten. Het systeem helpt bij het regelen van de snelheid in druk verkeer op de snelweg en vergroot zo het comfort en het gebruiksgemak bij lange ritten.

  • Subaru XV Adaptive cruise control
 
  • Lane keep assist

    Terwijl u op snelwegen rijdt, houdt de rijbaanassistent door middel van stereocamera’s de markeringen in de gaten en bemerkt het systeem wanneer de auto de rijbaan dreigt te verlaten. Bij snelheden van ongeveer 65km/u of meer helpt het systeem met sturen om het ongewenst verlaten van de rijbaan te voorkomen.

  • Subaru XV Adaptive cruise control
 
  • Lane sway warning en departure warning

    Als u vermoeid bent en slingerend over een rijstrook rijdt, dan helpt Lane Sway Warning u om alert te blijven door middel van een geluid- en lichtsignaal. Lane Sway Warning werkt bij een snelheid van ongeveer 60 km/h en hoger. Als u rijdend met een snelheid van ongeveer 50 km/h of hoger per ongeluk de rijstrookmarkering overschrijdt zonder dat u de richtingaanwijzer hebt gebruikt, dan waarschuwt Lane Departure Warning u voordat u uw rijstrook verlaat.

  • Subaru XV Adaptive cruise control
 
  • Lead vehicule start alert

    Als u stilstaat en EyeSight signaleert dat de voorligger weer in beweging is gekomen, dan waarschuwt Lead Vehicle Start Alert de bestuurder actie te ondernemen door middel van een zoemer en een knipperende indicator.

  • Subaru XV Adaptive cruise control
 
  • Pre-collision Breaking System

    Het Pre-collision Braking System* kan de bestuurder waarschuwen met een zoemer en een waarschuwingslampje in het instrumentenpaneel bij een dreigende frontale aanrijding met een voertuig of een ander obstakel. Als de bestuurder geen actie onderneemt om de aanrijding te voorkomen, dan kan het systeem het remsysteem activeren om de gevolgen van de aanrijding te beperken of, indien mogelijk, de aanrijding te voorkomen. Als de bestuurder wel actie onderneemt om de aanrijding te voorkomen, dan kan Pre-Collision Brake Assist de bestuurder daarbij helpen.

    *Het Pre-collision Braking System werkt mogelijk niet onder alle omstandigheden. Afhankelijk van het snelheidsverschil met andere objecten, de hoogte van het object en andere omstandigheden, wordt mogelijk niet voldaan aan alle voorwaarden die noodzakelijk zijn om EyeSight optimaal te laten werken.

  • Subaru XV Pre-collision Breaking System
 
  • Pre-collision throttle management

    Als EyeSight een obstakel signaleert voor de auto en u de transmissie in stand D zet in plaats van stand R, dan laat het Pre-collision Throttle Management System een aantal korte piepsignalen horen, knippert er een waarschuwingslampje en wordt het motorvermogen beperkt om u te helpen om een frontale aanrijding te voorkomen.

  • Subaru XV Pre-collision Breaking System